We designed this positive to serve as either a large continuo
organ or a small chapel organ. With its five registers, all divided into bass and treble, it is endowed with many possibilities
as a solo instrument. Three examples were built together and delivered in the first half of 2006. Opus
IV for the chapel of the College of Emmanuel & St. Chad, University of Saskatchewan, Saskatoon, SK. Opus V for the chapel of Massey College, University of Toronto, Toronto,
Ontario. Opus VI for Mr. Kerry Heimann, of
Princeton, NJ. The manual compass is 50 notes (C,D–d’’’) and the keyboard
may be transposed from A440 to A415. The natural keys are of boxwood and the sharps of padouk, capped with ebony. The
casework is of solid white oak with pipe-shades of rock maple. The organist may play comfortably while standing, or while
seated at the tall bench provided (along with a foot-stool). Removable panels shield the façade pipes during transport, as well as
a fitted, padded cover for the whole instrument. The upper part of the organ, can be removed from the base, which contains
the wind system. The organ can be easily transported in the back of a mini-van. Because a continuo organ in regular use needs to be tuned frequently, the
open metal pipes are fitted with tuning collars. This also allows the the organ to be put into various temperaments. The “native”
temperament for these three organs (i.e. the one in which they were voiced) is the "Bach" temperament proposed by
Bradley Lehmann (2005).
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Nous avons conçu ce positif pour
servir comme orgue de continuo ou comme orgue de chapelle. Avec ses cinq registres, tous coupés en basse et dessus,
cet orgue offre de nombreuses possibilités de régistration. Nous avons construit trois exemplaires
de l'instrument, qui furent livrés pendant les premiers mois de 2006. Opus IV pour la chapelle du College of Emmanuel & St. Chad dans l’université de
Saskatchewan, Saskatoon, SK. Opus V pour la chapelle du Massey College dans l’université de
Toronto, Toronto, ON Opus VI pour Monsieur Kerry Heimann, de Princeton, NJ. Tous
les jeux sont coupés en basse et dessus. Le clavier comporte 50 notes (UT,RE–re’’’) et l’on
peut le transposer entre LA440 et LA 415. Les touches naturelles sont garnies de bois de buis, et les feintes sont en
padouk plaqué d’ébène. Le buffet est en chêne blanc massif avec des claire-voies en érable. L’organiste
peut jouer confortablement debout, ou assis sur le banc haut qu’on fournit (avec un tabouret pour les pieds). Des panneaux amovibles protégent la façade pendant le transport. Nous fournisson aussi un housse
rembourré, ajusté qui couvre tout l’instrument. Afin de faciliter la transportation, la a partie
supérieure de l’orgue se déboîte de la base qui contient la soufflerie. Un orgue de continuo en usage régulier a besoin d'être
accordé souvent. Pour cette raison les tuyaux ouverts sont munis des douilles d’accord. Il est donc
possible de réaccorder l'orgue en divers tempéraments. Le tempérament «natif» de ces trois
instruments (celui employé pendant l’harmonisation) est le tempérament "Bach" décrit
par Bradley Lehmann en 2005.
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